Kilka słów o mnie
Jestem logopedą, pedagogiem specjalnym oraz terapeutą ręki. Prowadzę terapie i zajęcia logopedyczne dla dorosłych, młodzieży i dzieci z nieprawidłowościami w rozwoju mowy. Ukończyłam studia podyplomowe na Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu na kierunku: Neurologopedia kliniczna z wczesną interwencją logopedyczną.
Prywatną praktykę logopedyczną prowadzę od 2012 roku.
Doświadczenie zawodowe zdobyłam w następujących miejscach:
- Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr I we Wrocławiu, Oddział Dzienny Psychiatryczny Ogólny,
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Wrocławiu, Ośrodek Badawczo Rozwojowy – Oddział Neurologiczny,
- Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu, Oddział Rehabilitacji Ogólnoustrojowej,
- Wrocławskie Centrum Rehabilitacji i Medycyny Sportowej – Oddział Neurologiczny,
- Dzienny Ośrodek Psychiatrii i Zaburzeń Mowy Dzieci i Młodzieży
- Zespół Szkół nr 11 we Wrocławiu,
- Żłobek Psotne Stopki w Stabłowicach,
- Klub Małych Odkrywców w Stabłowicach,
- Integracyjny Punkt Przedszkolny „Aniołek” we Wrocławiu,
- Przedszkole „Bielanek” w Bielanach Wrocławskich,
- Centrum Terapii PlanyFany we Wrocławiu,
- Niepubliczny Żłobek Mini Mini we Wrocławiu,
- Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 2 we Wrocławiu (Szkoła Podstawowa nr 38 im. Jerzego Kukuczki, Przedszkole nr 84),
- Prywatna Praktyka Logopedyczna od 2012 roku.
W terapii logopedycznej stosuję m.in.:
- ćwiczenia oddechowe, oddechowo-głosowe,
- ćwiczenia artykulacyjne,
- masaż logopedyczny twarzy i jamy ustnej,
- ćwiczenia logorytmiczne,
- techniki wielokrotnych powtórzeń, zabawy tematyczne,
- komunikację alternatywną i wspomagającą (piktogramy, przedmioty rzeczywiste, obrazek)
- techniki pracy nad rozwojem wypowiedzi zdaniowych – metodę klockową,
- ćwiczenia stymulujące funkcje motoryczne,
- ćwiczenia przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych, dotykowych,
- ćwiczenia stymulujące pamięć, myślenia sytuacyjnego przyczynowo – skutkowego
oraz myślenia przez analogię.
W terapii neurologopedycznej osób dorosłych stosuję ćwiczenia:
- aparatu artykulacyjnego,
- aktualizacji słownictwa,
- pamięci operacyjnej,
- automatyzmów słownych,
- pisania, czytania,
- rozumienia kontekstowego,
- kategoryzacji,
- analizy i syntezy literowej, sylabowej, wyrazowej, zdaniowej.
„Zawsze, kiedy coś mówisz, mów krótko, a będą tego słuchać, mów jasno, a będą rozumieć, mów obrazowo, a zachowają to w pamięci”
– Joseph Pulitzer